Φυλλο

Φυλλο

Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2014

Ο μακρύς δρόμος για τη μάθηση των Νομων του Νεύτωνα: Ενας διάλογος (Φαση 3)

Βασιλης Κολλιας & Θανασης Νταβαρης


15 Δεκεμβρίου
Ο Θανάσης μου έχει πει ότι αισθανεται ολη αυτή την προσπάθεια σαν να προσπαθει να προχωρησει, να συρθει μέσα από βράχια και στην πορεια να σκίζεται
Μου στέλνει μηνυμα με τιτλο
«Λιπαντικό 1 για τη μείωση του γδαρσίματος στα βράχια»
Που περιλαμβάνει τον δικτυακο τοπο

Λιγο αργοτερα μου στέλνει και τα

Και το μηνυμα:
[Θανασης]: επίσης λιπαντικό 2 και 3! Πολύ ωράια βίντεο. Το ενδιαφέρον σε αυτά τα videos, νομίζω οτι δεν έχει να κάνει τόσο με τις κατατοπιστικές αναπαραστάσεις - επεξηγήσεις κάθενός απο τους 3 νόμους,  απο αυτους που δημιούργησαν τα videos, αλλά περισσότερο με τη δική μου ανάγκη, για 2 πράγματα:

1ον: να γλυκάνω λίγο την πίεση και να το πιάσω πιο σφαιρικά το όλο ζήτημα με τους νόμους του Νεύτωνα. Δηλαδή, αυτά τα βιντεο τα ανακάλυψα κάνοντας googlaρισμα 'οι νόμοι του Νεύτωνα με απλά λόγια' ώστε να κάνω ένα γλυκύτερο restart στις αναζητήσεις μου.

2ον: για να νώσω σαν μαθητής που του δίνουν οπτικο - ακουστικό υλικό και του λένε 'ε, τώρα θα σου αρέσει και θα το καταλάβεις κιόλας. Έτσι δεν είναι παιδί μου;'
Κι όμως Βασίλη, εμένα τελικά μου άρεσε αυτό το οπτικο - ακουστικό. Εγώ όμως έχω αυξημένο κίνητρο. Οι μαθητές τι έχουν; Μονάχα τις Πανελλαδικές; Και οι υπόλοιποι;;




16 Δεκεμβριου
Στελνω απαντήσεις

[Βασιλης]
Σχολια

1. Συνέχισε να γραφεις για την εμπειρια σου (πχ με την αναλογια για τα βραχια)

2. 4 ακομα βιντεο
https://www.youtube.com/watch?v=_Z0X0yE8Ioc
https://www.youtube.com/watch?v=GmlMV7bA0TM
https://www.youtube.com/watch?v=aJc4DEkSq4I
https://www.youtube.com/watch?v=_mCC-68LyZM

Ειναι σε πολυ διαφορετικο στυλ. συντομοτερα και διαφορετικά!
 Σου αρεσει αυτο το στυλ; σου φαινεται καλυτερο; χειροτερο;

3. Τα βιντεο που διάλεξες ειναι απο μια πλευρα εξαιρετικά αλλα απο την άλλη με αφήνουν αμηχανο. (αυτο για τον 3ο νομο δεν ειναι τοσο καλο)
Νοιώθω οτι οταν τα βλέπει κάποιος νοιωθει οτι "καταλαβε" , οτι ειδε το "πραγματικο αντιστοιχο των νομων του Νευτωνα", νοιώθω ομως οτι αυτο που έμαθε ειναι ενα "τουβλο γνώσης" το οποιο πέφτει στην λιμνη της συνειδησης, κανει ενα μεγαλο σπαλτσ και χάνεται.

Μοιάζει σαν να έχεις δυο μηχανισμους.

Ο ενας ειναι η παρουσίαση των Νομων του Νευτωνα εδω: λεπτομερης, με παραδειγματα κλπ. Μοιάζει με γραναζια που περνούν την κίνησή τους σε μικροτερα γρανάζια

Ο άλλος ειναι ο μηχανισμος της εκ των ενδον κατανοησης. Αυτος που βασιζεται στην εμπειρια και σε μεχρι τωρα προσπάθειες εξηγησης και γεννά εξηγήσεις, ερμηνειες κλπ που έρχονται "φυσικά" σε αυτον που μαθαίνει

Στα βιντεο που μου έστειλες νοιώθω οτι τα γρανάζια που θα έπρεπε να δεσουν τους δυο μηχανισμους γυρνάνε σαν τρελά και δεν κάνουν τελικά τη συνδεση

Στα βιντεο που μου έστειλες νοιώθω ο δευτερος μηχανισμος να μπαινει σε δευτερη μοιρα, να "μαγευεται¨ κανεις απο το βιντεο, να νοιώθει οτι καταλαβαίνει αλλά (εκτος αν ηδη έχει κάνει μεγαλα βήματα και μπορει να επεξεργαστει το υλικο και μονος να κάνει transfer σε άλλες καταστάσεις) ολο αυτο ΕΠΕΙΔΗ ΑΚΡΙΒΩς ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ θα "βουλιάξει" στο νεκροταφειον που γράφει απέξω innert knowledge.

Αργοτερα μετα ολο αυτο τον διαλογο τον ρωτησα: Διαβασες κατι από τα παραπάνω; Σε βοήθησε κάτι;
Θανασης:  Αυτά για τους μηχανισμούς τα διάβασα πολύ προσεκτικά. Αυτό που ένιωσα ήταν το εξής: Ένιωσα βαθιά μέσα μου τα λόγια για τους δύο μηχανισμούς, αλλά αν μου πεις να τους εξηγήσω, θα δυσκολευτώ πολύ. Γεγονός είναι ότι αυτό με τους 2 μηχανισμούς, ήταν κάτι που με βοήθησε ψυχολογικά, χωρίς όμως να ξέρω ακόμα ακριβώς το τι και πώς.



Λίγο αργοτερα ο Θανάσης μου στελνει μηνυμα με τι τον βοήθησε και εγω στέλνω τις απαντήσεις μου σε δυο μηνυματα

Το πρωτο (που περιλαμβάνει και τα σχολια του Θανάση)
Στις 16/12/2014 12:13 μμ, ο/η νταβαρης αθανασιος έγραψε:
[Θανασης] Θεωρώ οτι πραγματικά κατανόησηα πολλά αφότου παρακολούθησα τα videos, ειδικά τα 2 πρώτα. Αυτά που έκαναν οι αστροναύτες με το φύσημα της μπάλας, ήταν αυτό που πραγματικά με βοήθησε να καταλάβω καλύτερα το οτι όταν ασκούμε μια δύναμη σε κάτι και μετά το αφήνουμε, τότε αυτό θα κινηθεί με σταθερή ταχύτητα. Επίσης, με βοήθησε να καταλάβω το οτι ένα σώμα με μεγαλύτερη μάζα, αν προσπαθήσει να το κινήσεις ασκώντας δύναμη, αυτό θα κινηθεί με μικρότερη επιτάχυνση εξαιτίας της μεγάλης του μάζας η οποία του προκαλεί αδράνεια.

[Βασιλης] Πολυ ενδιαφέρον.
Αρα αισθάνεσαι οτι καταλαβαινεις ένα κοσμο χωρις βαρυτητα.
Μου δινεις μια ιδεα για να σου προτεινω μια "πορεια σκέψης":

1. Παιξε λιγο ακομα σε αυτον και μετα φαντάσου να υπαρχει παντου βαρυτητα αλλα οχι τριβές. Τι θα συμβεί; (Δηλαδή φαντάσου οτι σε αυτο τον κοσμο που ειχες, μια κατευθυνση γινεται τωρα "εκλεκτή" και για κάθε σωμα υπαρχει μια δυναμη που σπρώχνει προς τα εκει. Αυτο θα ειναι το "κατω")
Μπορεις να φανταστεις διάφορες περιπτώσεις. Πχ η δυναμη που ασκειται σε κάθε σωμα ειναι σταθερη (ανεξάρτητη της μαζας του) ή μπορεις να φαντασθεις να ειναι αναλογη της μάζας (αυτο συμβαίνει στη βαρυτητα)

2. Αφου "παιξεις" με αυτο το σενάριο, μετά βάλε και τριβές στο παιγνιδι. Δηλαδή δυνάμεις που θα εμφανιζονται μονο οταν τα σωματα θα "τριβονται" μεταξυ τους


[Θανασης] Εντούτοις, αυτό που νιώθω, είναι οτι μάλλον το απόγευμα θα έχω πάλι τις γνωστές δυσκολίες να αποτυπώσω γραφικά τις δυνάμεις και το πώς αυτές λειτουργούν στο παράδειγμα με τις μπάλες σε ίσιο και κεκλιμένο επίπεδο. Δηλάδη νιώθω οτι παρά την κατανόηση που ένιωσα οτι κατέκτησα, το απόγευμα θα ξεκινήσω απο το ίδιο σημείο που το άφησα το ζήτημα με τις μπάλες, δηλαδή απο το σημείο πριν δω τα videos με τους αστροναύτες.  
Θα δούμε το απόγευμα!

[Βασιλης] Χμ! Σου προτεινω να ξεκινήσεις με ένα κοσμο χωρις βαρύτητα αλλά οπου η σφαιρα θα ειναι μεταλλικη και το δαπεδο μαγνητης. Τι θα συμβεί τοτε; Μπορεις να βάλεις ολες τις δυνάμεις; Τι προβλέπεις οτι θα συμβει; (σκέψου ολα αυτα να συμβαίνουν στο διαστημικο σταθμο)

Οταν τον ρωτησα μετα απο όλο το διάλογο τι τον βοήθησε σε ολο αυτο το μηνυμα που απάντησε για το σημειο αυτο:
Θανάσης: Αυτό το μήνυμα, σε συνδυασμό με τα videos στο διάστημα,  με βοήθησε σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό. 

Μετα σκέψου και παλι να ειναι μη μαγνητικά αλλά προσθεσε τη βαρυτητα. Μπορεις τωρα να χαράξεις τις δυνάμεις; Τι προβλέπεις οτι θα συμβει;
Συμφωνει η πρόβλεψή σου με αυτο που ξέρεις οτι συμβαίνει;


Και το δευτερο μήνυμα
Με τιτλο «τρόποι να προχωρήσεις»
[Βασιλης] Αυτη τη στιγμη έχεις πολλους τροπους να προχωρησεις

1. Οσους έχεις σκεφτει ο ιδιος
2. Να συνεχισεις με το ζητημα της μπιλιας στη βαση των σχολιων που σου ειχα στειλει παλαιότερα
3.Να συνεχισεςι με το ζήτημα της μπίλιας λογαριάζοντας και τα σχολια του αμέσως προηγουμενου μηνύματος
4. Να χρησιμοποιήσεις τα επιπλεον βιντεο που σου προτεινα
5. Να χρησιμοποιήσεις τα πρωτα σχολια του προηγουμενου μηνυματος για το σταδιακο περασμα απο ενα κοσμο χωρις βαρυτητα στον τωρινο

Μοιάζει με χάος. Να ακολουθησεις κάποιον τρόπο οσο παρει και μετα να αλλάξεις πορεια; Να κάνεις συνδιασμο; Πώς να οργανωσει κανεις τη δουλειά του;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου