Εγω ημουν τοτε 6-7 χρονων
Χρονια να δωσω κάποια σημασία
Σημερα στη γιορτη των μεγάλων παιδιών μου:
Ενας πολίτης στα 35, με μια απορία για το άδικο κοιτώντας τον αστυνόμο με το γκλόπ
"Γιατί να μην είμαι ελεύθερος;"
Διαβάζω ισως δικές μου σκεψεις και οχι τις δικές του
αλλα
σκέφτομαι την αίσθηση εκείνη της αδικίας που ένωσε τους έλληνες το 40
και τη φράση του Σεφέρη:
Ο ελεύθερος άνθρωπος, ο δίκαιος άνθρωπος, ο άνθρωπος ζυγαριά της ζωής ― αν υπάρχει μια ιδέα βασικά ελληνική, δεν είναι άλλη. ( «Ένας Έλληνας - Ο Μακρυγιάννης», 1943. Δοκιμές, Α΄. Ίκαρος, 1974. 256. )
και το Χριστό να ρωτάει: αν ειπα κάτι λαθος πές το, αλλοιώς γιατι με δέρνεις; (και τις μπουνιές οταν ήταν με καλυμμένο το πρόσωπο;)
Και το λέω παρά το ότι με πολύ επιφύλαξη ακούω πια επικλήσεις "για το κατάφωρο άδικο".
Το "σφαγειο"
Πώς γίνεται τέχνη ο βιωμένος σωματικός πόνος;
Ο πόλεμος;
Τι ταχυδακτιλουργία ειναι αυτη;
Και μετα σε κάποιο σημείο να λέει:
"βαστάω γερά, κρατάω καλά"
Ο τόνος μου θύμισε το ένα απο τα παιδιά του Ησαία
"Ταχέως σκύλευσον, ὀξέως προνόμευσον"
Ο ρυθμός και η κόντρα. Και η ελπίδα.
Δεν χρειάζομαι πια το μυθο του Πολυτεχνείου, ή του 40 ή του 21
Αλλά χρειάζομαι το Πολυτεχνείο και το 40 και το 21
Για τις δικές μου ανάγκες αυτο που ήταν,χωρίς εξιδανικεύσεις, είναι μια χαρά.
Χρονια να δωσω κάποια σημασία
Σημερα στη γιορτη των μεγάλων παιδιών μου:
Ενας πολίτης στα 35, με μια απορία για το άδικο κοιτώντας τον αστυνόμο με το γκλόπ
"Γιατί να μην είμαι ελεύθερος;"
Διαβάζω ισως δικές μου σκεψεις και οχι τις δικές του
αλλα
σκέφτομαι την αίσθηση εκείνη της αδικίας που ένωσε τους έλληνες το 40
και τη φράση του Σεφέρη:
Ο ελεύθερος άνθρωπος, ο δίκαιος άνθρωπος, ο άνθρωπος ζυγαριά της ζωής ― αν υπάρχει μια ιδέα βασικά ελληνική, δεν είναι άλλη. ( «Ένας Έλληνας - Ο Μακρυγιάννης», 1943. Δοκιμές, Α΄. Ίκαρος, 1974. 256. )
και το Χριστό να ρωτάει: αν ειπα κάτι λαθος πές το, αλλοιώς γιατι με δέρνεις; (και τις μπουνιές οταν ήταν με καλυμμένο το πρόσωπο;)
Και το λέω παρά το ότι με πολύ επιφύλαξη ακούω πια επικλήσεις "για το κατάφωρο άδικο".
Το "σφαγειο"
Ο πόλεμος;
Τι ταχυδακτιλουργία ειναι αυτη;
Και μετα σε κάποιο σημείο να λέει:
"βαστάω γερά, κρατάω καλά"
Ο τόνος μου θύμισε το ένα απο τα παιδιά του Ησαία
"Ταχέως σκύλευσον, ὀξέως προνόμευσον"
Ο ρυθμός και η κόντρα. Και η ελπίδα.
Δεν χρειάζομαι πια το μυθο του Πολυτεχνείου, ή του 40 ή του 21
Αλλά χρειάζομαι το Πολυτεχνείο και το 40 και το 21
Για τις δικές μου ανάγκες αυτο που ήταν,χωρίς εξιδανικεύσεις, είναι μια χαρά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου