Φυλλο

Φυλλο

Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

Δουλευοντας μια άσκηση στα μαθηματικά της Δ δημοτικού

Η παρακάτω άσκηση δόθηκε στη μεγαλύτερη κόρη μου που πάει Δ δημοτικού


Η κόρη μου παρατήρησε ότι τα νούμερα για την περίμετρό και το εμβαδόν συνδέονταν σε κάποιες περιπτώσεις με χαρακτηριστικό τρόπο (η πλευρά εδώ είναι 0,5 εκ και γι αυτό η περίμετρος και το εμβαδόν δεν βγαίνουν απλώς μετρώντας πλευρές ή τετραγωνάκια). Βρήκαμε λοιπόν ένα τρόπο να το δικαιολογήσουμε όταν το σχήμα έχει κάποια χαρακτηριστική μορφή.
Να η απόδειξη.




Μου αρέσαν δυο πράγματα. Το ενα ειναι οτι δουλεύουμε με αλλαγές στο σχημα που αφήνουν αναλύοτες κάποιες πολυ σημαντικές ιδιότητες του (εμβαδό, περιμετρο), Ισως μπορουμε να σκεφτουμε με τα παιδιά και αν υπαρχει κάτι που μπορει να μετρηθει που αλλάζει με σταθερό τρόπο (πχ αυξάνει ή μειώνεται) οποτε είναι σαν τον μυτο της Αριάδνης καθώς δουλευουμε
Το άλλο ειναι οτι η κορη μου δημιούργησε το δικο της σχήμα για να δηλώσει τη μεταβλητή (αριθμός απο πλακάκια) το οποιο μάλιστα ονομασε "μπλα μπλα". Νοιώθω οτι με αυτο τον τρόπο δουλεύει την έννοια της μεταβλητής για αργότερα
Η τελική σελίδα





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου