Φυλλο

Φυλλο

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Α-μπε μπε μπλομ

Να κάτι που δεν εχω δοκιμάσει με τα παιδιά μου αλλά νομιζω οτι θα δούλευε. Οταν τα παιδιά βρίσκουν ποιος θα τα φυλάξει, χρησιμοποιουν συνδιασμούς όπως
Α-μπε-μπε μπλομ ...μπλιμ μπλομ
Που θα μας εκει...να παιζει μουσικη
Μ ενα κοκκινο βρακι
Βγαίνεις και τα φιλάς εσυ

Τωρα σε κάθε περιπτωση έχουμε συγκεκριμένο αριθμό "χτύπων" που αντιστοιχουν σε δειξη διαφορετικου παιδιου. Αυτο σημαίνει οτι για κάθε ορισμένο αριθμό παιδιών και συγκεκριμένο τραγουδάκι, αν ξέρουμε απο που ξεκινάμε ειναι τελειως συγκεκριμένο το που θα καταλειξουμε (ποιον θα δειξουμε τελικά).


Υπάρχουν πολλες δυνατότητες εδω:
α) Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά αυτη την αδυρητη αναγκαιότητα
β) να μετρήσουν τους "χτυπους" και να συνειδητοποιήσουν οτι αυτο που κάνουμε ειναι σαν να διαιρουμε τους χτυπους ενος τραγουδιου με τον αριθμό των παιδιών και να βρίσκουμε το υπόλοιπο
γ) να χρησιμοποιήσουμε το excel και να δουμε οτι υπαρχει μια "μαγική"λυση να βρίσκουμε άμεσα τα αποτελέσματα (το MOD (,))
δ) να αντιστοιχισουμε για ενα τραγουδάκι το ποιος θα επιλεγεί ανάλογα με το ποσα παιδιά ειναι (κατι που μοιάζει πολυ με αναπαράσταση συνάρτησης) ώστε να μπορουμε να προβλέψουμε ποιος θα διαλεχτει
ε) να μετασχηματισουμε το προηγουμενο ισως σε πινακα για μεγαλυτερη ευκολια

Σε κάθε περιπτωση υπαρχει κάτι πολυ σημαντικο. Δεν θελουμε να επιβάλουμε τις λυσεις μας. Εμεις θα πρέπει να κατανοούμε τις μαθηματικές έννοιες ώστε να τις εξάρουμε οταν εμφανίζονται στους μαθητές.,Επισης να δεχομαστε πολλές λυσεις και να συζητούμε υπερ και κατα διαφορετικών λυσεων.
Οι προτασεις των παιδιών μπορει να ειναι πολυ διαφορετικές απο αυτο που έχουμε συνηθίσει ως μαθηματικά αλλά (κατα τη γνώμη μου- εγω δεν ειμαι ειδικός στη διδακτική των μαθηματικών) το οτι βάζουν το προσωπικο τους στοιχειο ειναι κάτι σπουδαιο και δεν χρειάζεται να βιαστούμε να το κάνουμε μαθηματικά-τυπου -Γυμνασίου.

Εγω  έπεξα λιγο στο excel με διαφορους συνδιασμους τραγουδιών και αριθμό παιδιών.

Επισης βάζω μια φωτογραφία απο κάποιες ζωγραφιές που έκανα (οι δικές μου ειναι πιο "επίσημου" τυπου αλλά οπως ειπα νομιζω οτι πρεπει να ειμαστε αρκετα ανοικτοι στις ιδεες των παιδιών πχ πειρατες που πετουν άγκιστρα αντι για βελάκια ή ό,τι άλλο). Η συγκεκριμένη ειναι για το α-μπε-μπε μπλομ



Ομως σκεφτηκα οτι το παραπάνω δεν ειναι και πολυ χρηστικο. Αν ομως συμαζέψει κανεις τα βελάκια τοτε μπορει να φτιάξει ένα πινακα που ισως ειναι χρηστικότερος (και πάλι αυτη ειναι η δική μου ιδέα ΑΛΛΑ εγω ξερω καποια μαθηματικα και με επιρεάζουν οι προκαταλήψεις μου- τα παιδιά μπορει να κάνουν πολυ πιο ενδιαφέροντα πράγματα, αρκει να έχουμε τα ματια ανοικτα να βλέπουμε)






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου